Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789460030499 |
'De perceptie speelt een belangrijke rol: je moet veel verdienen omdat je belangrijk bent. Het beloningsgetalletje wordt een doel op zich.' - Peter Borgdorff, commissaris en pensioenfondsdirecteur Al meer dan dertig jaar sleutelen ondernemingen aan het beloningspakket van hun bestuurders. Met dat pakket moeten ze concurreren op de vaak internationale markt voor topmanagers, die soms meer dan drie keer hun jaarsalaris kunnen verdienen met het leveren van topprestaties. Maar bestaat die markt voor topmanagers eigenlijk wel? En leidt variabele beloning echt tot betere prestaties? Of hebben ondernemingen misschien een systeem ontwikkeld dat toch niet zo perfect is als het lijkt? In dit boek laten Hein Haenen en Camiel Selker zien hoe het er in de Nederlandse bestuurskamers aan toegaat. Wat zijn de regels van het spel? Hoe beslissen commissarissen over de beloning van de 'bovenbazen'? Wat wordt in hun kringen beschouwd als redelijk en waarom? Met grote kennis van zaken en aan de hand van talrijke interviews met de belangrijkste spelers wordt de topbeloning in historisch en internationaal perspectief geplaatst, geïllustreerd met anekdotes en voorbeelden uit de praktijk. De topbeloning is ondanks alle ingrepen en aanpassingen scheef gegroeid. De tijd blijkt rijp voor een nieuw en duurzaam beloningsbeleid.