Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789060133422 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Aan tal van vervoertakken en vervoermiddelen zijn in Nederland boeken gewijd. Verge-leken met bijvoorbeeld het spoorvervoer en de trein is het streekvervoer per bus in Nederland echter tamelijk onderbelicht gebleven. In dit deel richt de aandacht zich in het bijzonder op de situatie in 1950. In dat jaar is de na-oorlogse Wederopbouw van het streekvervoer zo goed als voltooid. Ook de ingrijpende (her)structurering, ingezet in de jaren dertig, heeft de vervoertak dan - grotendeels - achter de rug. In de inleiding van het boek wordt voorafgaand nog apart enige aandacht geschonken aan de ontwikkelingen in die eerste helft van de twintigste eeuw, en wel vanaf 1898. In dat jaar werd in Nederland de eerste interlokale autobuslijn geopend met een omnibus die zichzelf voortbewoog met een explosiemotor, een motor-omnibus ofwel auto-omnibus.